רשמי מסע בצרפת

רשמי מסע בצרפת פרובנס והריביירה הצרפתית 2013
המסע נמשך 8 ימים. הקבוצה מנתה 20 מטיילים. "נווה אקדמיה" הוציאה את הטיול. היה זה טיול מדהים ומיוחד. מזג האוויר היה נעים וממוזג. היה לנו טיול של כיף, עמוס ומלא. היה עלינו לגמוע 1000 ק"מ בפרובנס ובריביירה הצרפתית. לאורך הדרך ראינו את הגפנים והזיתים המצביעים על יקבים ובתי בד להמוניהם, מה שנקרא אצלנו "בוטיק". על החגיגה ניצח גיורא ברק. ראינו המון משרידי האימפריה הרומית על אדמת צרפת, שבאו ידי ביטוי בארינות, תיאטראות ואמות מים כמו פונט דו גארד, בנים ובאקס אין פרובנס.
ההסטוריה כיכבה מול עינינו, כיצד אותה אימפריה רומית, שזכורה לנו היטב משנת 70 לפני הספירה עוד קיימת.
העיירות הקטנות מוקפות החומה, המגדלים שייצגו את תקופת ימי הביניים, המעיינות שזרמו לאורך, הירוק בעיניים, הפריחה הנהדרת, הציוריות ללא קץ שילהבו את רוחנו. הכל היה יפה ומיוחד. כל הפינות הקסומות היו מלוות בסיפורי הגיבורים, המלכים, הרוזנים, השרים, נפוליאון והמהפכה הצרפתית, האוהבים והנאהבים, הבוגדים והבוגדות. הכל היה בכל ומעניין.
הזכרנו את הציירים כמו: מונה, רנואר, וון-גוך, סזאן, שגאל והסופרים כמו ויקטור הוגו, שגם שלנו כמו אלתרמן, עמוס עוז ויוכי ברנדס הושפעו מהם.
הערים העתיקות כמו: מונפלייה, נים, אבניין, אלבי, סנט-פןל דה וונס, אקס און פרובנס, קרקסון השאירו חותמם. הכל שמור, מטופח, מסחרי ויפה.
הריביירה הצרפתית המתה מטיילים מכל העולם, שהיו מוכרחים להצטלם על השטיח האדום בקאן, לשחק – להרוויח ובעיקר להפסיד – בקזינו של מונטה קארלו ולהלך לאורך חוף הים של ניס. העולם הוא יפה ומרתק.
לא נשכח את קבלת השבת שערכנו מתחת למבצר של אז עם יין מ"יקב טורא" עם קידוש וברכה עסיסית של יוסף. ערכנו פיקניק מדהים במקום. אנחנו טובים בפיקניקים! כשהיינו ברוקפור, במפעל לייצור גבינות, לא שכחנו לכבד את עצמנו בגבינות ויין עם באגט חם. זה היה טעים, נכון ובמקום המתאים. תודה ל"נווה אקדמיה".
האווירה היתה כל כך טובה וחשובה, שכל הזמן אחד כיבד את השני אני בעוגותי ומתוקי. צחקנו ונהנינו. היה כיף. אלה הדברים הקטנים שעושים את הטיול.
הטיול נמשך לאורך של כ-1,000 ק"מ, כך שנסענו עם תחנות ביניים במקומות מדהימים, והיה צורך גם לחזור לנקודת ההתחלה, כך שבמשך יומיים חזרנו לטולוז. היו לנו חצישה מוקדים ללינה, מה שויסת נכון את כל שמונת הימים. נכון ולענין, היו לנו שני טיולי לילה: בעיר קאן – בירת הקולנוע העולמי – טיילנו והצטלמנו על השטיח האדום; בעיר ניס השתתפנו החגיגות וזיקוקים בחוף הים, ובמונטה קארלו בילינו בקזינו וביקרנו את הארמון המפורסם.
אחת ההברקות בטיול היו ארוחות הערב, אותן אכלנו ברשת מסעדות הפרוסות על כל צרפת בשם "פלאנש". המסלול היה בחצי פנסיון. ברור שהבעלים עם ההברקה הזאת הוא יהודי שמרוויח הרבה כסף. הרעיון הוא שאנחנו מקבלים תלוש בן 11 אירו לארוחה, ואנחנו מרכיבים את הארוחה בעצמנו. סכום סביר, מבחר מעולה. הברקה.
היה זה טיול מדהים, מעניין, מרתק וכייפי,
עם הרבה חשק ומרץ לטיול הבא.

נורמנדי, בריטני, עמק הלואר ויומיים פאריז
המסע נמשך 10ימים עם "נווה אקדמיה" ומשה אזר.
כבר טיילתי עם החברה בכמה וכמה טיולים באירופה כמו ברלין, סלובניה קראטיה, היער השחור, פרובנס (הריביירה הצרפתית) אבל הטיול הזה היה הטוב והמיוחד מכולם.
המדריך משה אזר התעלה על עצמו ונתן כל מה שיכול היה. היה כייף.
הקבוצה מנתה 30 מטיילים שהיו טובים, מדהימים וסקרנים.
נחתנו בפאריז וחזרנו אליה בתום המסע.
תחנתנו הראשונה הייתה בעמק הלואר ביקרנו בטירה היפה שנונסו הטירה - שאטו היא אחת מ- 300 הטירות שראינו במשך המסע. היו אלה טירות של שרים, רוזנים ומלכים שהפכו למוזיאונים ומלונות הכל בחשיבה מסחרית כלכלית.
ביקרנו בקתדראלות וכנסיות, נחשפנו לבניה מונומנטאלית מהמאה ה- 18 ובניה חדשה מהמאה ה- 20-21.
ביקרנו בגנים קסומים כמו גן תבור וגניו של קלוד מונה בג'ברני, ג'אן דארק הגיבורה כיכבה בכמב וכמה אתרים עד שהועלתה על המוקד.
תופעת הטבע של הגיאות והשפל בהפרש של 8 מ' גובה המים שלהבה לנו את הדמיון הכניסה אותנו עמוק עמוק וסיפורי הפלישה במלחמת העולם השנייה. המוזיאון היה מדהים וכן בית הקברות של בנות הברית, בעיקר אמריקאים שמתוך עשרות אלפים קברים עם צלב מופיעים פה ושם מגני דויד לציין את הנופלים היהודים. היה מרגש. נפלנו גם על טקס זכרון שנערך לזכרו של נופל אמריקאי, כל הקבוצה עמדה כשיד ימין על ליבם חלקם הזילו דימעה הושמע המנון האמריקאי ותפילת אשכבה, גם אנחנו הזלנו דימעה.
לאחר מכן ביקרנו בשטחי הבונקרים הגרמניים בסביבה.
סנט מישל הייתה נקודה מיוחדת כשהגענו למקום הכל היה בשפע כשמרחוק ראינו קבוצה הולכת בחרדה ולחשוב שעוד כמה שעות הכל מכוסה במים בגובה של 8 מ' זה בלתי נתפס ומיוחד.
הצצנו לעיירות מצוירות" דוביל והונפליר. טיפסנו על מצוק הגיר עד לכנסיה ובביוקס ראינו את "רקמת מטילד". יחודי, אהבות שינאות ומגחמות עד הגיענו לעיר הגדולה פאריז לראות את המבנים המונומנטאלים של הכנסייה נוטרדאם, שער הניצחון הנמצא בככר שאפל דה גול, ככר האופרה וככר הבסטיליה, שד' שנז אליזה, טיילנו ברובע הלטינו, גני הטולרי, בולבארי סאן מישל, גדות הסינה ואפילו האנדרטה לזיכרה של הנסיכה דיאנה, נסענו לגני ורסאי המרוחק מפאריז 25 ק"מ שהוא ארמונו של "מלך השמש" הוא לואי ה- 14 ועל הגנים ששימשו לטיולים ושעשועים לאנשי המלכות עם הפסלים והמזרקות.
בערב יצאנו למונמארט ולכנסיית הסקרקר, לאווירה של פאבים. וחזרנו למלונות דרך פאריז המוארת עם גני הטולרי ומגדל אייפל, לבוהק של תאורה מדהימה.
היה זה טיול מלא ומרתק שלא ישכח במהרה.
טיול שהיה בו הכל, טבע, מלחמות, הסטוריה עתיקה, מעולמו של נפוליאון וגדולתו, אימפרסיוניזם, גנים מטופחים ועוד ועוד.
מחכים ומצפים לטיול הבא עם מטיילים טובים, חברה טובה ובריאות.