יפן

יפן"-ארץ השמש העולה"
מכל הארצות בהן ביקרתי יפן היא ארץ אחרת .
ביפן מקובל לבקר בחודש מארס - פריחת הדובדבן או ספטמבר, אוקטובר - השלכת .הדובדבן הוא פרח מדהים ממשפחת הורדניים כמו אצלינו השקד, אך אין לו פרי רק פרח. והשלכת יפה בכל העולם באירופה .באורלנדו , אך ביפן הצבעים צהובים כתומים ואפילו אדומים מרהיבים .
אם ישאלו אותי מה הקסים אותי ביפן, אענה השירותים הציבוריים .תופעה חריגה בעולם כולו .בכל פינה יעמדו שירותים נקיים ,מבריקים, מצוחצחים ,מריחים כמו בבית .עם מוסיקה וקישוטים פשוט מזמינים .ומסביב אין איש שהיה כרגע וניקה היאומן? כן תאמינו . אחת ההברקות בטיול ליפן היתה החלטתי לטוס עם החברה הקוריאנית טיסה ישירה לוד-סיאול. לשלושה ימים בכלום כסף. טיולים, מלון מפואר ,הגענו עד הגבול עם קוריאה הצפונית וראינו שם את המנהרות המפורסמות. ומשם עוד שעה לטוקיו.

פגשנו בטיול כ-30 קבוצות ישראליות ,אף אחת מהקבוצות לא עשתה את המסלול שלנו ,וגם לא 18 ימים. היתה זו הברקה מרעננת.
היתה לנו חויה של שלג לא אופייני לתקופה ,אך האלפים היפנים היו כמו האלפים הצרפתיים . עברנו מחויה לחויה הקופים המשתוללים ממש לידינו במעיינות החמים .
פריחת הדובדבן ריתקה אותו שדרות על שדרות ,פארקים על פארקים בגודש בלתי ברור למרות כשהגענו לטוקיו כל העצים עמדו ערומים וכשהדרמנו עשינו ווא. מחזות מיוחדים .

לא נישכח את הפגישה המרגשת אצל הנוצרים אוהבי ישראל "בית שלום" שקיבלו אותנו בהרגשה ביתית ,גם בעברית עם
שירה ודגל ישראל מכאן לשם.
אחת החויות המרשימות היה הביקור במחוז הירושימה.
נסענו ברכבת מהירה 300 קמ'ש והמשכנו ברכבת אחרת 200 קמ'ש אנחנו נסענו במשך שעתיים והאוטובוס שהביא אותנו לתחנה באוסקה נסע יותר מ-6 שעות את אותו המרחק.

העיר היא חדשה החלו להקימה בשנות ה-60 כשניתן היה להכנס לאיזור בגלל הרדיו אקיביות שהיה באויר. הבתים מודרניים ,רחובות רחבים, בתים מונומנטליים ,מוזיאון מיוחד ,יד לילד, אתרי הנצחה , נר התמיד , מזכיר את השואה שלנו. חלק מהקבוצות שפגשנו לא הגיעו לאיזור הזה. בכל המדינה מקדשים שונים על פי האמונות השונות ,זן ,שינטו ,ובודיזם מקדשים עתיקים וחדשים. בחצרותיהם מסתובבים איילים .המאמינים מאכילים אותם והם אפילו אוכלים נייר-תאית . במחוז זה הוזמנו לבקר במפעל "מזדה "הסיור היה מרתק. הראו לנו במרכז המבקרים את המכוניות שיצרו במפעל במשך השנים .הם יושבים על הנמל שלהם ומספקים מכוניות לכל העולם גם ישראל, ישירות לאילת. גולת הכותרת היה להראות לנו את תהליך הייצור. והאוטומציה, המהירות ,האחריות וההצלחה . זה הצליח להם .יש מפעלים שפותחים את שעריהם ויש שמפחדים שניגנוב להם את הפטנטים . יפן היא ארץ של ניגודים אך למרות הכל אנשים חרוצים ונחמדים מנסים לחקות את ארה'ב והנוער שלהם פוחז ומצועצע . מתלבש אוונגרד .ולא מתאים לשמרנות היפנית.

לא אפסח על ביקור מעניין היה לנו עם נזיר בודיסטי בביתו .השקמנו קום ונסענו אל ביתו . הוא ערך לנו מדיטציה הסביר את השקפותיו
עם תירגום המדריך המקומי . בסיום לפני עוזבנו את המקום הוא לא ויתר על תצלום עם כל הבנות .

ואסיים את המסע המעניין בתופעה שחוזרת על עצמה הגן היפני .לגן יש כמה קריטריונים כמו : צריך שיהיה בו אגם עם עצים בתוכו זה אומר שזה אוקינוס ובו איי יפן. מים צריכים לזרום ,צריכה להיות התאמה בין הגן לחוץ הסובב אותו . בגן צריך להמצא עצים עתיקים .צריכה להיות השתקפות של האלמנטים שבו ,לתוך האגם .והגנים מהממים.